Najnowsze wpisy:

business-561388_960_720

3 najczęstsze błędy popełniane przez początkujących restauratorów

Co decyduje o tym , że dana restauracja odnosi sukces, a inna nie? Jakie błędy popełniają najczęściej początkujący restauratorzy?

Brak odpowiedniego przygotowania

To błąd, który może przynieść dramatyczne skutki na wielu poziomach.

Po pierwsze, chodzi tu o brak rozpoznania rynku i bazowanie wyłącznie na własnych doświadczeniach konsumenckich. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się otworzyć lokal na wzór restauracji, w jakiej mieli okazję gościć podczas swoich wakacji czy służbowego wyjazdu. Są bowiem przekonani, że jeśli jakiś pomysł znakomicie sprawdza się za granicą, również u nas spotka się z ciepłym przyjęciem. Niestety, nie uwzględniają, że na sukces lokalu składa się wiele czynników i typowa paryska restauracja w Polsce może wiać pustkami.

Po drugie, niektórzy przedsiębiorcy do swojej inwestycji podchodzą nazbyt optymistycznie. Są przekonani, że ich lokal na pewno zrobi furorę, mają mnóstwo oryginalnych pomysłów na aranżację wnętrz, menu, dodatkowe atrakcje. Zapominają równocześnie, jak ważny jest solidny biznesplan, w szczególności jego część finansowa.

To on pozwala bowiem dokładnie zaplanować koszty, pozyskać ewentualny kredyt czy dofinansowanie, uniknąć pułapki przeinwestowania. Trzeba również pamiętać, że otwarcie biznesu nie kończy się na wykończeniu wnętrz i zakupie sprzętu. Uwzględnić tu należy takie elementy jak koszty prowadzenia lokalu, w szczególności do momentu, w którym restauracja zacznie przynosić zyski.

Skorzystaj z doświadczenia naszych specjalistów w projektowaniu wnętrz komercyjnych. Czekamy na Twój telefon! +48 77 453 17 79

Ostatnia sprawa, to brak wiedzy na temat funkcjonalnego, estetycznego i co najważniejsze, optymalnego wyposażenia i wykończenia wnętrz. Chodzi tu zarówno o błędy przy zakupie materiałów wykończeniowych i sprzętu jak również aranżacji wnętrz.

Zła lokalizacja

Dobra lokalizacja to podstawa. Trzeba jednak pamiętać, że nie chodzi tu o zasadę „wyłącznie w centrum miasta” czy „wyłącznie w dużych miastach”, ale o dopasowanie lokalizacji do grupy docelowej.

Jeśli zaplanowaliśmy nowoczesną restaurację biznesową nastawioną na lunche dla pracowników korporacji, trudno abyśmy ją otwierali na obrzeżach miasta.

Bardzo popularne obecnie hamburgerownie jako lokale skierowane przede wszystkim dla ludzi młodych, dobrze sprawdzą się w miastach studenckich.

Coraz więcej jest też lokali serwujących śniadania tzw. „śniadaniownie”. Jednakże największe pole manewru dają z pewnością restauracje typu casual, wychodzące naprzeciw oczekiwaniom osób średniozamożnych, które coraz częściej decydują się na obiady poza domem.

Brak marketingu

Lub też niewłaściwy, niedostosowany do grupy docelowej sposób promowania. Trzeba zdawać sobie sprawę z kilku rzeczy. Po pierwsze, jeśli klienci mają się pojawić, muszą najpierw dowiedzieć się o istnieniu nowego lokalu.

Jeśli zdecydowałeś się już na otwarcie restauracji i przeznaczenie na ten cel znacznych kosztów, nie możesz pomijać aspektu tak ważnego jak reklama. Co więcej, należy pamiętać, że żyjemy w czasach, w których mniej ludzi czyta ulotki czy banery. O nowej restauracji dowiadują się głównie z mediów społecznościowych i od znajomych. Nie zaniedbaj zatem tego kanału komunikacji.


All rights reserved © PROWNES