Najnowsze wpisy:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Witryna – to od niej wszystko się zaczyna

Świąteczne wystawy sklepowe skutecznie przyciągają wzrok przechodniów. Kolorowe światełka, choinki, pisanki-bombki czy puszyste kurczaczki skupiają na sobie uwagę, budzą pozytywne skojarzenia i zachęcają do tego, by zajrzeć do środka. Co zrobić, by to zainteresowanie klienta trwało przez cały rok?

1. Wybierz odpowiedni rodzaj witryny

Zanim podejmiesz wysiłek związany z aranżacją wystawy lub też zdecydujesz się zlecić to zadanie specjalistom musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:
jak dużą przestrzenią dysponujesz,
jaki jest status klientów z Twojej grupy docelowej,
czy wystawa ma prezentować markę (wystawa reprezentacyjna), produkty (wystawa towarowa) czy też przyciągać wzrok klientów efektowną dekoracją (wystawa towarowo-dekoracyjna).

Wykonaj wyposażenie szyte na miarę w Prownes! Projektowanie wnętrz komercyjnych. Czekamy na Twój telefon! +48 77 453 17 79

2. Zadbaj o szybę

Nawet najbardziej efektowna aranżacja w oknie wystawowym nie odniesie skutku, jeśli szyba będzie brudna, zaparowana, uszkodzona. Pamiętaj zatem, by regularnie dbać o jej nienaganny wygląd.

3. Unikaj przesady

Ta zasada dotyczy zarówno ilości prezentowanych produktów, jak i wielkości samej aranżacji. Okno wystawowe powinno umożliwiać klientowi wgląd do środka. Dzięki temu po połknięciu pierwszego haczyka, jakim jest ciekawa witryna, będzie mógł on ocenić czy chce wejść do sklepu czy cukierni. W prezentacji w oknie wystawowym warto ograniczyć ilość drobnych produktów, które wprowadzają jedynie chaos. A ile ich powinno być? To zależy. Pamiętaj że bardzo mała ilość produktów podkreśla ich unikatowy, luksusowy charakter, z kolei większa ilość towarów umożliwia zaprezentowanie szerokiej oferty. Wszystko zależy zatem od tego, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić.

4. Dobrze planuj

Dobra wystawa to nie tylko finezja artysty, ale też matematyczna precyzja. Tworząc aranżację, pamiętaj, by produktów nie umieszczać poza linią wzroku (zbyt nisko i zbyt wysoko – powyżej 170 cm), a także tuż przy samej szybie oraz w głębi okna. Najważniejszy element Twojej oferty powinien być umieszczony w centralnym punkcie, czyli mniej więcej na wysokości 160 cm od ziemi.

5. Stwórz niepowtarzalną dekorację

Jeśli chcesz się wyróżnić na tle sklepów, piekarni czy cukierni znajdujących się przy danej ulicy, warto postawić na odpowiednie dekoracje. Jako element spajający, wprowadzający odpowiednią harmonię można wykorzystać kolor, klimat, temat (folklor, elementy roślinne). W przykuwaniu wzroku bardzo dobrze sprawdzają się elementy ruchome np. w postaci ekranów z wizualizacjami oraz punktowe oświetlenie. W zwiększeniu dynamiki prezentacji pomoże również odpowiedni sprzęt wystawowy: podesty, stojaki, półki, stoliczki.

6. Zadbaj o otoczenie

Otoczenia wejścia do sklepu to kolejny element kluczowy. Po pierwsze, warto, by znalazły się w nim elementy, które mogą ułatwić życie potencjalnym klientom: stojak na rowery czy miejsce dla czworonogów wraz z poidełkiem. Po drugie, w okresie jesiennym sprzed sklepu warto zamieść suche liście, które po deszczu mogą być niebezpiecznie śliskie, a w okresie zimowym należy dbać, by dojście było odpowiednio odśnieżone.


All rights reserved © PROWNES