Meble do piekarni, cukierni, sklepu – o czym należy pamiętać?
Jakie warunki powinien spełniać wystrój piekarni, cukierni lub sklepu spożywczego? Główne kryteria to prawidłowa ekspozycja towaru, łatwe utrzymanie czystości i porządku, a także wysoka estetyka. Odpowiednio dobrane meble pomogą Ci osiągnąć każde z powyższych zamierzeń.
Wyjątkowe wyposażenie tylko w Prownes! Idealne meble do restauracji i baru. Czekamy na Twój telefon! +48 77 453 17 79
Staranny wybór materiałów
Estetyczne półki, uginające się pod ciężarem smakowitych wypieków, skutecznie zachęcają klientów do obfitych zakupów. Aby należycie wyeksponować towar, należy starannie dobrać materiał i gabaryty mebli. Najczęściej spotyka się półki z drewna, wikliny, laminowanej płyty lub klejonego szkła. Każde z wymienionych tworzyw jest odporne na uszkodzenia, łatwe do utrzymania w czystości i nie wchodzi w kontakt z żywnością.
Wygodny dostęp i higiena
Towar powinien być dobrze widoczny, a dostęp do niego – jak najwygodniejszy. Jeśli regały umieszczone są za ladą, wystarczą otwarte półki z ochronną przednią listwą. W sklepach samoobsługowych stosuje się ścienne lub wolnostojące regały. Warto osłonić takie półki, montując w przedniej części ruchome klapy z pleksi. Takie rozwiązanie przedłuża świeżość pieczywa oraz ogranicza dostęp wilgoci i kurzu do wnętrza regałów.
W zasięgu wzroku
Niezależnie od tego, jaki typ regałów wybierzesz, pamiętaj o uniwersalnej zasadzie – towar powinien znajdować się na wysokości wzroku. Jeśli umieścisz produkty za nisko lub za wysoko, zabiegani klienci po prostu ich nie zauważą. Co więcej, wysiłek związany ze schylaniem lub wspinaniem się na palce skutecznie zniechęca do obejrzenia towaru.
Wykonaj wyposażenie sklepu w Prownes! Oryginalne i wyjątkowe meble do sklepów. Masz pytania, zadzwoń! +48 77 453 17 79
Spójność z wystrojem wnętrza
Kawa z ciastem będzie smakować jeszcze lepiej, gdy podamy ją w estetycznym wnętrzu. Wybierając meble do strefy konsumpcyjnej, kierujemy się ogólnym wystrojem i przeznaczeniem lokalu. Jeśli podstawą naszej działalności jest sprzedaż na wynos, wystarczy kilka prostych stolików i lekkie krzesła ze stali lub tworzywa. Im więcej miejsca, tym większe pole do popisu. Przestronne, eleganckie lokale aż proszą się o wygodne fotele i sofy ze skórzanymi lub welurowymi obiciami, zaś jasne, lite drewno i gładka tapicerka pasują niemal wszędzie.
Wytrzymałość i porządek
Przy wyborze wyposażenia nie warto oszczędzać na jakości. Meble będą mocno eksploatowane i często czyszczone, a każda skaza rzutuje na estetykę wnętrza. Wybieraj łatwo zmywalne tworzywa i plamoodporne tekstylia, weź pod uwagę wytrzymałość mechaniczną i wodoodporność. Kolejna ważna kwestia to niska waga – klienci nie będą mieć kłopotu z odsuwaniem lekkich krzeseł, a pracownicy łatwiej poradzą sobie z codziennym sprzątaniem. Często spotyka się także kanapy i loże zamocowane na stałe do podłogi. Takie rozwiązanie eliminuje kłopot związany z wymiataniem śmieci spod mebli, a niedbale rozstawione krzesła nie zablokują ruchu we wnętrzu.