Najnowsze wpisy:

2.Sklep delikatesowy Gliwice

Lady, witryny, regały – dlaczego są tak ważne?

Lady i witryny to elementy wyposażenia, do których bardzo często właściciele piekarni, cukierni czy sklepów spożywczych podchodzą albo nieco po macoszemu albo uwzględniając wyłącznie ich stronę funkcjonalną. Zupełnie niesłusznie. Lady i witryny mogą znacznie pomóc w sprzedaży. Oczywiście pod warunkiem, że zadbamy o kilka detali.

Urządzając wnętrza, przykładamy dużą wagę do kolorystyki ścian, doboru wygodnych sof i efektownego oświetlenia. Dbamy o detale i staramy się wprowadzić coś, co wyróżniłoby lokal na tle konkurencji. Wszystkie te działania są oczywiście jak najbardziej słuszne, ale pomijają jeden z najważniejszych elementów wyposażenia: lady chłodnicze, szklane witryny, regały i półki. A przecież to one będą służyły do zaprezentowania towaru.

Rozwiń swój biznes z Prownes! Projektowanie wnętrz komercyjnych. Czekamy na Twój telefon! +48 77 453 17 79

Kupując lady i regały, właściciele biznesu często skupiają się wyłącznie na ich parametrach: chcą, aby były wytrzymałe, posiadały odpowiednie wymiary, nie pobierały zbyt dużo prądu, skutecznie utrzymywały zadaną temperaturę. Do tej listy warto dodać jednak kilka punktów.

Witryna w piekarni

1. Dobra wysokość

To sprawa priorytetowa. Stojąc w kolejce do lady nikt nie lubi się schylać aż do ziemi. Nikt też nie będzie zaglądał na to, co jest umieszczone praktycznie pod sufitem. Jeśli jednak na wysokości wzroku klienta umieścisz pięknie wyglądające ciasta czy drożdżówki, istnieje duże prawdopodobieństwo, że się na nie skusi. Nawet jeśli nie miał ich w planie.

2. Dobre materiały

Materiały, z których wykonano witryny, powinny być nie tylko solidne i wytrzymałe. Ważne, by nie wchodziły w reakcje z produktami spożywczymi, nie wpływały na ich walory smakowe. Najlepiej w tym wypadku sprawdzają się szkło, stal nierdzewna i kamień, ewentualnie – na półki – surowe drewno liściaste. Bezpieczne szkło klejone to idealna opcja w przypadku lad i witryn. Może być kształtowane w dowolny sposób, a dzięki zastosowaniu specjalnej folii nie rozsypuje się w przypadku rozbicia. Co jednak najważniejsze, nie ma sobie równych jeśli chodzi o ekspozycję towarów.

Oświetlenie w piekarni

3. Dobre oświetlenie

W przypadku branży spożywczej, w szczególności piekarniczo-cukierniczej, oświetlenie odgrywa niebagatelne znaczenie. Pozwala wyeksponować towar, zwraca na niego uwagę, uatrakcyjnia go i, co za tym idzie, zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.

Ciepłe oświetlenie akcentujące, o temperaturze barwowej ok. 2 500 do 3 000K sprawia, że pieczywo wygląda na złociste i chrupiące. Pomaga również stworzyć odpowiedni klimat we wnętrzach, sprzyjający niekoniecznie racjonalnym decyzjom zakupowym.
Oświetlenie typu LED ma z kolei tę zaletę, że nie nagrzewa produktów, dzięki czemu dłużej zachowują swoją świeżość.

Warto pamiętać również o tym, by oprawy były niewielkie i „przezroczyste”. W ten sposób nie zaburzą i nie zasłonią ekspozycji, nie będą również odciągały uwagi klienta od sprawy najważniejszej – produktu.


All rights reserved © PROWNES